Każdy ma jakiś talent!
24 listopada nasza młodzież mogła zaprezentować całej społeczności szkolnej swoje talenty i zainteresowania. Podczas Gali Talentów szkolna scena była dostępna dla wszystkich chętnych, więc podziwialiśmy układy taneczne indywidualne i grupowe, recytacje, grę na instrumentach, śpiew, uzdolnienia plastyczne i kulinarne (były przepyszne wypieki). Niektórzy nagrali filmy, by zademonstrować to, co było niewykonalne na szkolnym korytarzu. Przed występami uczniów o odwadze mówiła nasza pani psycholog (w ramach akcji „Wartościowe piątki”), bo przecież dużej odwagi potrzeba, by pokonać tremę przed publicznym występem, a jednak trzeba się tego uczyć.
Międzynarodowy i Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
20 listopada to wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o Prawach Dziecka. W tym dniu w wielu krajach podejmuje się wspólne działania, których celem jest okazanie solidarności z tymi, których prawa są łamane. My także włączyliśmy się do obchodów.
Projekt „Klimat” – temat na czasie
Popularyzacja wiedzy nt. ochrony klimatu, adaptacji do zmian klimatu w miastach oraz sposobów przeciwdziałania tym zmianom i popularyzacja wiedzy na temat Funduszy Europejskich, w szczególności efektów Programu Polska Wschodnia 2014-2020 oraz programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 to główne cele akcji edukacyjnej „Lekcja o funduszach europejskich VIII”.
Wybieram sport!
We wtorek 14 listopada w szkole w Małochwieju Dużym odbyło się kolejne wydarzenie sportowe w ramach realizacji Programu „Mikro Granty”. Nasz pod nazwą „Laptop czy tablet? Wybieram sport!” obejmował cztery wydarzenia sportowe. Dzisiejszy turniej piłki nożnej dzieci z klas I-III był ostatnią imprezą z tego cyklu.
11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości
W tym roku przypada 105. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Wraz z zakończeniem pierwszej wojny światowej dla Polaków skończył się czas zaborów i obcego panowania.
Warto być koleżanką/ kolegą
Dnia 10.11.2023r. w ramach „Wartościowych piątków” uczniowie naszej szkoły omawiali wartość, jaką jest koleżeństwo. Przy wsparciu psychologa i pedagoga szkolnego określili definicję koleżeństwa i cechy dobrego kolegi oraz uczestniczyli w proponowanych zabawach. Odnajdywali podobne cechy u swoich kolegów oraz ofiarowywali im odznaki doceniające ich cechy charakteru.